MyLittle Shoping World Headline

Cumartesi, Aralık 10, 2011

PETSTAR 2012 - PFIZER TURKİYE - Lassie





Konban wa

Herkese iyi akşamlar. Yukarıda gördüğünüz şirinliğin adı Lassie, Fotograf çekildiğinde 3 aylıktı, bir İngiliz pointer yavrusu.

Ailecek hayvanları çok severiz. Maalesef İstanbul şartlarında apartman dairesinde, böyle özgür ruhlu, hareketli bitmek bilmeyen enerjisiyle ayağımızın dibinde dolaşan bir şirinliği beslemek ve büyütmek resmen eziyet olur. Besleyebilen ve bakabilen insan çok, kınamıyorum tabiki ama bazen düşünüyorum da insanların bencilliği yüzünden çoğu zamanını 4 duvar arasında geçirtmek böyle tatlı arkadaşlara eziyet oluyor gibi geliyor. Ben beslemedim mi ? besledim ama yaz tatili için ananemlerin evine , köye , gittiğimizde o yavrunun bahçede koşuşunu, diğer köpeklerle oynayışını, onları taklit ederek havlayışını görünce, onu hapsetmek istemedim ve ananemle dedeme emanet etmiştim.

Lassie bizim ( ananemlerin ) 3. köpeği. Köy yerinde büyük bahçeli evlerde herkesin bir köpeği var bizim oralarda. Sadece bekçilik etsin diye değil tabi ki , dediğim gibi ailece hayvanları çok sevdiğimizden. İlk köpeğimizinadı da lassie idi. Kendisi 14 yaşına kadar yaşamıştı, ve gördüğüm göreceğim en akıllı, sakin, korumacı köpeklerdenbiriydi, kardeşim küçükken onun anına kadar emekleyip kulağını çekerken, ağzını açmaya kalkışırken, orasını burasını çekerken,sakince oturur sanki gerçekten onun savunmasız ve zararsız olduğunu bilirmişcesine kımıldamazdı bile, yanına yata oyunlar yapardı. Bir keresinde hane içinde, ama evden görülmeyen bir bahçede dolanırken eşşek arısı gibi birşey saldırmaya başlamıştı bana, o an korkudan çığlık atarken tek hatırladığım şey lassie nin son sürhat bana doğru koşuşuydu. Sesimi duymuş ve beni kurtarmaya geliyordu. baya bir bakındı tehlike nerede diye arı gitmişti çünkü. O günü asla unutamıyorum. Cins bir köpek değildi, ama Lassi filmindeki köpek gibiydi renkleri o yüzden o na o ismi vermiştik. İşte ilk göz ağrımız Lassie.

foto da gördüğünüz üzere , hiçte öylesine bir ev hayvanı değildi, ailede herkes onu çok severdi..
Bu üstteki resim 2 ya da 3 yaşındayken çekilmişti.
Bu resimde aramızdan ayrılmadan 4 ay önce çekilmişti.

Köpeklere olan büyük sevgim o gün daha da artmıştı. Kendi hallerinde yaşamaya çalışan, sizi karşılıksız seven en iyi dostlardan biri.

İşte Lassie 2 de bu şirin ingiliz pointer, şans eseri bir tanıdığın köpeğinin yavusu " bu arada bir malmış,oyuncakmış gibi avuç dolusu para verilerek sahiplenilmelerini pek doğru bulmuyorum " Bu konuyu açmamın sebebi geçenlerde Pfzer Turkiye'nin facebookta gördüğüm bir Resim yarışması. Petstar 2012 takvimi için köpek ve kedinizin resmini yüklüyor ve oylamaya sunuyorlar. O kadar şirin ve binbir çeşit havyan var ki, bakmaya doyamıyorsunuz. Herbirinin kişiliği yüzünden okunuyor. Her birinin sahibine nasıl poz verdiğini görünce ister sitemez yüzünüzde saf bir gülümsemeyle yüzlerce hayvanın resmine saatlerce baktığınızı fark ediyorsunuz. Bu bir yarışma ama hayvan sevgisini , dostlarımıza olan sevgimizi pekiştirmeye yönelik masum bir yarışma.

"En fazla oy kazanan 100 fotoğraf arasından yapılacak juri değerlendirmesinde seçilecek 24 yarışmacıya; 12 kedi ve köpekten oluşan toplam 24 PetStar kahramanının yer aldığı masa takvimi ve birbirinden güzel hayvan bakım ürünleriyle dolu PetStar Seti ödülleri verilecektir"

Ödül tamamiyle bu. Sevginizi unutulmaz kılacak bir takvim. Ben de sevgili köpeğimiz Lassie nin resmini paylaştım. Lassie ve daha bir çok dostumuza oy vermek isterseniz bu linkten ulaşabilirsiniz.

Bu yarışmayı burdan sizlere paylaşmaya değer bulduğum için yazmak istedim.Umarım beğenirsiniz. Yorum bırakmayı ve beğenmeyi unutmayın. İyi akşamlar

Fazie


Pazartesi, Kasım 28, 2011

GLOBAL WARMING _ FARKLI BİR DOĞA FİLMİ _ WWF





Konbanwa ,

Üstteki resim biraz ağır oldu ama o kadar güzel yapmışlarki paylaşmadan ve başlığa koymadan yapamadım..

Son zamanlarda bireysel olarak üstlendiğim doğayı koruma işini (başarabiliyor muyum bilmiyorum ama ) blogumuz da ara sıra da olsa paylaşmak hoşuma gidiyor. Özellikle , genel olarak alış veriş blogu olsak da aslında Bilgilendirme Blogu olarak tanımlanmamız daha iyi olur heralde.

Daha önce dışarıda üstlendiğim kağıt , plastik, cam atıkları , geri dönüşüm kutularına atma işini artık kendi ofisimde ve evimde de gerçekleştiriyor olmanın sevinci içerisindeyim. Yaklaşık 4 ay önce Beyoğlu Belediye Temizlik Müdürlüğünden Aldığım 6 Kağıt toplama kutularını ağzına kadar doldurmuş fakat alacak bir mercihlere bir türlü ulaşamamıştım. 2 ay önce kapımın çalınmasına kadar ,kapıyı çalan görevli "Artık perşembe günleri geri dönüşüm atıklarını toplayacağız" dediğinde , "şu anda bende 5 çuval kağıt var şimdi alın" diye çemkirdiğimi hatırlıyorum.
Artık her perşembe günü saat 10 da haftalık kağıt ve plasik atıklarımı geri dönüşüme kazandırmanın haklı galibiyetini yaşıyorum:D

("sanki Dünya yı kurtardın!" demeyin, en azından kurtarmaya çalışıyorum ucundan kıyısından )


Sizde ofisinizde ve evinizde aynı sistemle geridönüşüm atıklarını toplayıp bağlı olduğunuz Belediye ye bir telefonla ulaştırabilirsiniz. Ve bu sizi yoracak, masraflı bir çalışma ve çaba değil.
Tek yapmanız gereken Kağıtları,Plastikleri,Cam ve metalleri ayrı çöp poşetlerine koymak.

Aslında bunu zorunlu hale getirmemiz hem düzen , hem sağlık , hemde çevre açısından çok önemli. Bunun bir yaptırımı olmalı. 2007 senesinde Work and Travel Programına katılımım sırasında konakladığım evde neredeyse yüklü miktarda ceza ile karşı karşıya kalıyorduk ev arkadaşlarımla. Biz sanki Türkiye deymiş gibi salla pati bir poşete dolduruyorduk çöpleri genellikle, 1 haftanın sonunda ev sahibinden yediğimiz azarla (yerin dibi, mağma yolu ) kendimize gelip medeniyete, ve sorumluluğa erişmeyi başardık. Aslında çöp bidonlarındaki düzen , ve temizliğe hayret etmedik değildi, sadece "hep hazır gıda tüketimi heralde organik atık kokmuyor" ( tabi şimdi böyle yazıyorum , "organik atık" diye, orjinali bildiğin çöp kokusu :)) ya da " tabiki bizim gibi yemek kültürleri yok, çöplerde o yüzden böyle diye düşünüyorduk ki , azarı yedik o hafta. Allah tan ev sahibi belediyede çalışıyormuş da, ceza kestirmemişti:D

Farkındalığın , bilinçli bir tüketici("atıkçı") olmanın, bir şeyleri doğru yapmanın duygusu güzel şey.

Bu gün izlediğim , aslında yabancı yapım olan fakat Türkçe WWF / Living Planet Report 2010 " Farklı Bir Doğa Filmi" ni paylaşmak istiyorum. Tamam başlarda çocukça gelebilir,izlerken sıkılabilirsiniz, fakat "durumumuz hakkında ne kadar farkında olduğumuzu" anlatmak için bundan iyi ve basit olamazdı.



Ayrıca İnternette dolanırken gördüğüm Yeni Küresel Isınma, İklim Değişikliği ile ilgili Resimler;

Buyrunn;












Resimler kaynak:


Fazie

Perşembe, Kasım 10, 2011

CİLDİMİZİ TEMİZ TUTALIM... Tutmayanları uyaralım:)






Konichi wa...

Uzun süredir yazamadığımın farkındalığın da iken birden aslında yazacak ne kadar çok şeyin biriktiğini anlamış bulunuyorum.. Hee hayat memat meseleleri değil bunlar ama yazarak bir şeyler paylaşmanın(okuyan olmasa da) verdiği rahatlamayı ve huzuru kavramanın sevinci içerisindeyim:)) Niye Türk filmlerindeki replikler gibi yazdığımın anlamını da hala çözmüş değilim. Belki de kelimeleri günlük kullanımıyla yazdığımda "yazı denetlemenin"(pc Türkdilkurumu:)) yazdığım her kelimenin gözüme sokarcasına altına eklediği "YANLIŞ" diye belirttiği kırmızı çizgiler yüzünden belkide:D

Neeeyyseee.. :))

Konu başlığımıza dönersek(bu arada çok basit oldu) , Cilt temizliği ile ilgili aldığım(henüz kullanmak nasip kısmet olmayan), ve kullandığım bazı ürünleri tanıtmak bilgi vermek istiyorum.

Markete yeni giren Loreal in yeni peeling ve cilt bakım serisini gördüm geçenlerde ve promosyonu da fırsat bilerek( markanın güvenine dayanarak) deneme alışı yapmaya karar verdim.


Gördüğünüz üzere değişik bir stili ve kullanım şekli olan "Loreal Paris Perfect Clean" Peeling şişesinin tam ortasında yer alan şey süs için konulmuş birşey değil, Kendisine "Cleanpod" deniliyor. "Cleanpod"u şişeden ayırarak parmaklarınızın arasına yerleştiriyor fındık büyüklüğündeki jel ile nemli cildinize masaj yaparak uyguluyorsunuz. Daha önce kullandığım peelinglere nazaran çok kullanışlı bir aparat olduğunu söyleyebilirim, çünkü Peeling lerin sözde cildiniz temizlemesi gereken kapsüllerini çıplak elle kullanmakta biraz zorluk çekmiyor değildim, ya içindeki mineraller kapsüller yada "her ne deniyorsa" bir işe yaramıyor gibi dağılıyor eriyor ya da cildime ellerime batarak acı veriyor gibiydi.Cleanpod un üzerindeki 500 kauçuk esnek fırça tasarımıyla bu olumsuzluklar ortadan kalkıyor gibi..
Değişik ve kullanışlı tasarımı,sıradan uygulamalardan farkı kullanımı satın almamda baya etkili oldu, cilt temizliğinin yanı sıra makyaj temizliğinde de kullanabilirsiniz. Ve Markasına bakarsak, fiyatı uygun hatta ucuz denilebilecek nitelikte.Ayrıca kokusu da çok tatlı..



İkinci ürünüm ise bir arkadaşın tavsiyesiyle edindiğim "BEBAK", nam-ı değer Acı Badem Sütü..

Cilt temizleyici,makyaj temizleyici, kışın nemlendirici, yazın koruyucu olarak kullanabileceğiniz değişik bir ürün. Hatta bir arkadaşım geçen yaz bu süt ile bronzlaştığını söylüyor.

Acı kokusu haricinde( ki kokusu kalıcı değil 10 -15 sn içinde kayboluyor- Acı badem sütünden kaynaklı herhalde) baya kullanışlı bir ürün. Ayrıca içinde binbir çeşit kimyasal yok. Ayrıca kullanımından sonra yıkamanıza ve cildinizi toniklemenize gerek kalmıyor. Kullanımından sonra cildiniz pürüzsüz,ve parlak bir hal halıyor, üzerinde tüm cilt tipleri için uygundur yazsada bence kuru ve karma ciltler için kullanımı daha uygun diye düşünüyorum.. Ayrıca arka etiketinde eski Türkçe ye benzettiğim "hem cildinizin mesamatını temizleyen, hem de teninize güzellik veren bir müstahzardır." açıklamasını da hala çözmüş değilim , araştırmadım da ama inşallah iyi birşey diyordur:D

Fazie


Salı, Kasım 01, 2011

İYİ Kİ DOĞDUNN ESCİNNN:***

İyi ki doğdun Escin cim.. İyi ki varsıncanım arkadaşım... Doğum günün kutlu, Herşey gönlünce olsun








Pazar, Ekim 16, 2011

TACOS...

Türk mutfağı çok severim . Bütün bölgelerimizin kendine has çok güzel yemekleri vardır. Ama nasılsa hep buradayız hepsinden bir şekilde tatma fırsatımız oluyor nihayetinde. Bunun dışında Dünyadaki diğer kültürlerinde yemeklerine hep merak sarmış , arada sırada tatma fırsatım olmuştur. Daha önceleri İtalyan mutfağından değişik makarnalar, Koreli bir arkadaşım sayesinde Kore mutfağından değişik yemekler tatma fırsatım olmuştu, gerçi damak tadımıza uygun olan yemekleri yapmıştı genellikle ama genel olarak hoşuma gitti . özellikle bizim turşuya benzer Kimchi ( gimchi ) dedikleri çeşitli turşular. Kimbap ta ( Kore sushi si ) içinde yumurta olmasaydı baya güzeldi .

Neyse konumuza dönersek Dünya mutfağından birşeyler tatmaya bayılırım, Geçenlerde bir markette gördüğüm Tacco ( Meksika dürüm ) paketini aldım ve yaptım, gerçi çoğu içinde hazır olarak sosu ve et baharatları içindeydi pek uğraştırmadı ama baya güzel oldu. Bizim köfte baharatı gibi bir baharatı kıymaya karıştırıp su ile pişiriyorsunuz, Tacco dürümleri fırında ısıtıp , etinizi sosla beraber taco dürümlerine koyuyorsunuz.. kolay bişii vee lezzetlii.. Gerçi benim ki çok malzemesi bol olmadı resimindeki gibi , çünkü akşamın bir vakti yapamya başlıyınca eksikler için markete gidemedim :D Neyse tavsiye ederim. hazır paket yerine internetten tarifleride alabilir kolayca yapabilirsiniz..







Şansa bakın ki , komşumuzun gelini Kolombiyalı ve o sıra Türkiye ye gelmişti , ona da kısmet oldu memleket yemeği:D

Fazie

Çarşamba, Eylül 28, 2011

la roche posay effaclar yerini sanırım hiç bir temizleyici dolduramaz  o kadar çok temizleyiciler arasında gidip geldim ki hiç biri yerini dolduramadım sonunda kıymetini daha fazla anlayarak effaclara donuş yaptım
Yves rocher soyulan gözenek sıkıştırıcı maskesi mucizeler yaratmasada güzel bir ürünken
Kayısılı peelin gerek kokusu gerek dokusuyla çok güzel bir ürün ancak kesinlikle cildinizde hafif komedonlar varken bu ürünü kullanmayınız ben kullandım ve cildimi tahriş etmekle beraber minik minik sivilcelere zemin hazırladım sonra onlarla baş edebilmek için baya bir uğraştım

 Toni Guy düzleştirici saç kreminden neredeyse hiç bir randman alamadım saç kremi desen değil onarıcı hiç değil üstelik saçımda dökülmelere neden oldu bu yüzden elimi bile süremiyorum
Pure Beaty serisini çok severek kullandım bir donem yıne ona guvenerek aldım ancak  pek bir fayda goremedım nar seriside bir sene oncekı gibi değil o zamanlar DR MURAD ın nar serisini bile neredeyse sollarken en son kullandığımda değişik bir formulle karşılaştım memnun kalamadım netrugena visibly clean greyfut ta peelinng ve temizleyici etkisi zayıfken kokusu çok beğendim bir kaç kullanımdan sonra duşa aldım bu urunlerı cabucak bıtsınler dıye bir daha alırmıyım hiç sanmıyorum Hammelias yves Rocherin en favori ürünüm gerek kokusu gerek saçıma yaptığı bakımla çok memnunum kaçıncı kutum saymadım:)
Shop Tee tree serisini için kotu bırsey soyleyemem çünkü gercekten hem temızlyeıcılığı oldukça ıyı ben faydasını gordum ancak yınede effaclar daha ıyı dıyebılırız TBS bütün urunlerınden hemen hemen hep memnun kaldım

intidex indirim ganimetleri




İntidex grubu yaklaşık bir aydır indirimden çıktı yaz iindirimi temmuz ayının ilk haftası olan zara oysho pullandbear straduvarios bershka bu senede indirim sevenleri pek bir sevindirdi. sezonda almaya kıyamadığım pijamaları sezon sonunda almak indirim avantajından yararlanmak miss:) mavi hello kittyli tşörtu 9 liraya alırken ona uydurduğum alt takımı 29 liraya aldım mavi tşört ancak ilk giyişimde deforme oldu koltuk atlarından sökülmeler meydana geldi:) grileri henuz giymedim:) dolapta bekliyorlar çünkü indirim gazına gelip aldığım eskitemediğim çok pijamam var hayır onları sıkça değiştirdikcede annem söyleniyor şimdilik beklemedeler ama ben uslanmadan la senza nın ilk indiriminden iki takım pijama daha aldım pillerm dolsun fotoraflaryıp onlarıda beğenize sunacağım he bu arada pembe takımlardan üstü sanırım 14 lirayken alt kadifeyıde 26.9 tlye aldım yada 29:) bu arada la senza pijamalarımı takımını 29 liradan sahip oldum ve daha önceki oysho pijama denemelerime dayaranrak söylüyorum ki la senza ev giyiminde çok daha dayanıklı geçtiğimiz sezonlardan kalan pijamalarım bile taş gibiler oyshoları ise maxumum bir sezon giyebiliyorum:)


Zara basic hırkalar kışın sonbaharın yegane kurtarıcısı her renk sklasını bıkmadan usanmadan alıp giyebilirim ancak sezonda 1 tane alcağıma indirimde 2 tane almak beni çok daha mutlu ediyor bunlarıda yarı fiyatlarına aldım zaten bu hırkalar çok nadir indirime giriyor yaklaşık 6 sezondurda zara nın ürün raflarında yerlerini koruyorlar bu sezonda gecen sezona göre fiyatları daha zamlanarak görücüye cıktılar ben kolları duğmeli olanlarını pek bir sevsemde diğer basic modelide uzun hırkalar klasmanında favorim bu sezon düğmeliler 79 tlden görücüye çıkarken yaklaşık 6sezondur 49 tlden gorduğum diğer basic kalıpları ise 59 tlden görücüye cıktı gerek yeni eklenen gumruk vergisi gerek artan enflasyonla birlikte bu zam çokda göze batan bir fiyat politikası değil İntdex grubunun fiyat politkasını takdir ettim böylece:) Bu arada zamları sevdiğimi falan düşünmeyin .bütçesini düşünen bilinçli bir tüketiciyim ancak zamda eğer hayatımızın bir parçası oalcaksa rasyonel bir politikayada şapka çıkarırım :=)

Trençkotlar baharın vazgeçilmezi sezonda raflara ulaşır ulaşmaz tükenen kollarında leopar detayları olan kalıbıyla vucuda oturan zaranın en güzel trençkot modellerinden biri olan bu modeli indirim reyonunda bulmam bir mucizeydi fakat aldıktan daha sonra farkına vardığımda ceplerinde düğmenin eksik ve delik olduğunu farkettim Historia zara tadilat konusunda önce beni uğraştırsada İntitex grubuyla yaptığım görüşmeler sonucu yardımcı olup bu sorunu çözdüler ve böylece 99 tl ye sevdiğim bu model sahip olmuş oldum
Zara dan kolları düğmeli boğazlı kazağı mucize çok çok ucuz bir fiyata aldım 59 tlden düşen bu kazağı 19tlye aldım pantolunuda 29tlye yukarıda kombinlediğim stadivarios fakir kol yakasında dantel detayı olan ve pantolonla uyum sağlayan tşötrü ise fatih çarşamba pazarindan 5 tl ye aldım:D
Zaranın bu sene beğendiğim en güzel elbise modelini ise 79tlye aldım altına elleden önü kapalı içten platformlu siyah süet klasik bir model ayakkabıyla kombinleyerek gece davetleri için şık bir kombin oluşturdum biraz bol olduğu için bazı durumlarda kalın saten kurdeleylede faklı bir hava katılabiliyor

Bu çorapların hepisini 5 tl aldım:)


bu çantayı 29tlye alırken
Ninewestten bu çantayı 49tlye aldım çok kullanışlı

Son zamanlarda birçok kitap aldım ancak Marliyn Hayatını anlatan bu kitap gerek dili gerekse içeriğyle bitmemesi için gıdım gıdım okuduğum çok keyif aldığım bir kitap oldu.
Herşeyin ters gittiği bir dönemde kitapçı raflarında karşılaştığım Nuyar Sayarının bu kitabı da güzel olumlamalarla hayatımın o kötü zamanında enerji kattı bana

GNC bütün ürünleriyle benim favorim bir ürününü kullandım memnun kalmadım diyemem ozellikleride çaylarıdan roobios relax form en sevdiğim çaylar geçtiğimiz aylarda mega tea kutusuna istanbul konseptini kazandırdı ben çok beğendim zaten içeriğinde 30 tane paket çay bulunuyor 10 ar tane form roobios ve relax
Geçtiğim gün Doğadan güzel bir suprizle beni 7 otlu çayıyla tanıştırdı tam ödem problemi yaşadığım bu donemde bir içinde bulunan yedi mucize bitkisiyle benim için bir mucizeydı

çantayıda 29 tlye

Escin

Pazar, Mayıs 08, 2011

Tüm Annelerin Günü Kutlu Olsun :***



Bugün Anneler günü, herkesin Annesi ayrı bir güzeldir, ayrı bir iyiliktedir. Annenin insan hayatındaki yeri hiçbirşeyle ölçülemez bile, 1 yaşındayken de korktuğunuzda tek sığınağımız Annemizdi, 20 yaşındayken de üzüldüğümüzde, korktuğumuzda Annemiz, 50 yaşında da en güvenli sığınağımız Annelerimiz.

Yaşayan her canlının Anneye olan saygısı sevgisi başka hiç birşeye yoktur şu yaşadığımız dünyada.
İnsanı bir kenara bırakın, kimisi 3 ay sonra kimisi 2 yıl sonra annelerinden ayrılan kendi yavrularına sahip hayvanlar bile anneleriyle uzun süre sonra karşılaştıklarında küçük birer yavruya dönüşüyor.  Annelik duygusu,sevgisi öyle birşey ki kendi canından olanı bırakın, başkasının yavrusunu kendinin gibi korur kollar sever.


Aşağıdaki belgeseli eminim çoğumuz hayretle izlemişizdir, işte az önceki cümlelerime en güzel örnek;

Eye of the Leopard Belgeseli : Adı Lagadema.




Bu kadar uzatmak yeter ;

Kısaca şu nu demek istiyorum;

Bizleri dünyaya getiren , dünyadaki varlığımızın ilk anlarından itibaren hertürlü çilemizi hiç şikayet etmeden çeken, bizi küçük bir canlıdan büyük bir insana dönüştüren, bizi yeşerten, canından can veren, biz sevinince daha çok sevinen , ufak bir üzüntümüzde anlayamadığımız şekilde kahrolan, bir dakika görmese hasretin en büyüğünü yaşayan,  eşşek kadar insan olsakta , 20 30 40 50 yaşına gelsekte hala bizi ilk günkü halimizle seven, o günki gözlerle bakan, varlığı her zaman en çok neşe, huzur,mutluluk, güven veren, yokluğunun düşüncesi en sert insanı bile korkutan, çaresiz bırakan,göz yaşlarına boğan,  şu hayatı ve hayattaki sevdiğimiz herşeyi bize sevmeyi,yaşamayı, iyiyi,güzeli, öğreten, Cennetin bile ayakları altına serildiği (önce Kendi annem olmak üzere) tüm mübarek anneler,

 iyi ki varsınız, iyi ki annemizsiniz, Anneler günün kutlu olsun.


Aşağıdaki resimleride tesadüfen buldum , günün anlam ve önemiyle %50 alakalı :D

Bebek Kostümleri




 






Favorim yaaa çok tatlı



çok şirin yaaa:D



Popüler Yayınlar