MyLittle Shoping World Headline

Cumartesi, Nisan 16, 2011

Alış Veriş, Eski, Yeni ...



Konichi wa ...

İki gündür Küresel Isınma mevzu, fakat konu gelecekle ilgili olunca insan ister istemez endişeleniyor. Ülke olarak herşeyi son dakikaya bırakma alışkanlığımızın bu sefer işe yaramayacağı gerçeğini yüzümüze vurmak istiyorum sadece hepsi bu. Atalarımız ne demiş " Bugünün işini yarına bırakma". Ben sadece bunu hatırlatmak istiyorum o kadar.

"hem alışveriş Blogu yapıyoruz hem sosyal konuda yazıyorum" da diye bi düşünmüş olabilir, tezatlığı farketmiş olabilirim , işte bu konuya da çözüm buldum hem alışverişle ilgili hemde küresel ısınma ile ve yapabileceklerim ile ilgili bir yazı..

Alışveriş eyleminin insan oğlunun başlangıcından beri ( Lidya lılara kadar takas la :) ) olduğunu düşünürsek aslında bununla ilgili blog yazıyor olmak çok akıllıca bir olgu diye düşündüm:D tabiki günümüz alışverişiyle önceki alışveriş olgusunu kıyaslayamayız, şu anda ihtiyacımız olandan fazlasını, -  teknolojinin, modanın, günümüz ihtiyaçlarının hızla değişmesi gelişmesi nedeniyle hem biraz gelişmiş pazarlama teknikleri sayesinde, hem tüketim çılgınlığının yeni nesillerde neredeyse genlerine işlediği düşüncesiyle, biraz maddi rahatlıktan , biraz gösterişten, biraz ihtiyaçtan, biraz meraktan, ama daha çok insan oğlunun eski ye olan sadakatsizliğinden - tüketiğimizi gözlemler gibiyim aslında. Tamam son teknoloji aletlerin vs. en son çıkan ıvır zıvırların hoşumuza gitmediğini, alanlarına göre işlerimizi bayaaa bi kolaylaştırmadığını söyleyemem - onlardan birini kullanıyorum şu anda - ama bazen yeni bir şey alırken sahip olduğumuza bir dönüp bakmalıyız diye aklımdan geçiriyorum son zamanlarda. Örneğin geçen evde eski elektronik aletlerimin olduğu kutuya baktığımda neredeyse yarısından fazlasının aslında çalışır durumda - biraz bakıma ihtiyaçları var ama  -  olduğunu fark ettim. Eskiden elimden düşürmediğim kaset çalarım - kullanmaktan kapağı kırılmış , üstü çizilmiş, baya bir eziyetimi çekmiş - meğersem çalışıyormuş. ( gerçi temizliyim derken bir parçasını kaybettim artık çalışmıyor:( ) Aiwa marka o kaset çalarımı gördüğümde aslında onu dinlediğim zamanlar aklıma geldi , bisiklet kullanırken sırt çantamda dururdu, yada kasetin A tarafı bitmesin yada pili bitmesin diye düşünüp dururdum ama bağıra çağıra da en sevdiğim müzikleri dinlediğim zamanları hatırladım. Demizde güneşlenirken 'aman içine kum kaçmasın ' diye başka hiçbirşeyimi korumadığım gibi korurdum. Bir kaset çalar için bu kadar duygusala bağlamaya ne gerek var demeyin, müziğin Ruhun Gıdası olduğunu düşüncesini küçük yaşlarımdan itibaren benimsemişimdir. Neyse örnek iki ; bir jenerasyon ileri gittiğimizi düşünürsek muhtemelen bozulduğunu düşündüğüm CD çalarımlada aynı olayı yaşadım, pili taktığımda çalışmaya başladığı anda sanki yeni bir buluş yapmışcasına sevinmem baya bir komikti. Yalan söylemeyeceğim eskileri seven bir yapım vardır, eski kazaklar , eski resimler, eski hikayeler , eski yazılar , eski olanlar hep ilgimi çekmiştir, bir zamanlar kim olduğumuzu ne olduğumuzu neler yaşadığımızı hatırlattığı için büyük ihtimalle.

Yeni bir şeye sahip olmanın verdiği duygu tabi ki bambaşka, sadece eskilerin kıymetini kendimce paylaşmak istedim. Yenilenmek güzeldir:D [OMO nun "Kirlenmek Güzeldir " sloganına rakip slogan olarak kullanabilirim :)]

Evet işte bu satırdan itibaren alışverişle küresel ısınmayı birbirine bağlıyorum. Her türlü alışverişi yaparken - gıda , giyim, vs. - eve dönerken şikayet ettiğimiz şeylerden bir tanesi de poşetlerin çokluğu ve ağırlığı olur. Artık çoğu firma geri dönüşümlü yada doğada çözünebilir poşet kullanmaya başladı aslında "biz daha ne yapalım" dememek lazım. Kendi odamda atmaya kıyamadığım geri dönüşümlü karton poşetleri gördüm geçenlerde ve aslında bunların bile ne kadar gereksiz olduğunu hatırladım, aslında çoğu zaman kullanmayı tercih ettiğim 3 bez çantalarımın sayılarını çoğaltmam gerektiğini düşündüm. İlk bez çantamı bir ayakkabı mağazasından bundan 5 sene önce almıştım ( ozaman normal çanta diye düşünmüştüm ) ama kısa süre sonra aslında %100 pamuktan çanta kullanmanın rahatlığını ve asıl amacını kavradım.Uzun zamandır markete ve işe giderken kullanmak üzere 2 ayrı bez çanta kullanıyorum. Hatta 1 tanesi yedek duruyor, ve 1 tanede yeni aldım, geçenlerde WWF nın pandadukkan.org adresinde gördüğüm panda desenli bez çanta. Pandadukkan.org adresinden alışveriş yaparak hem Geri dönüşümlü ve yeşil enerji ürünleri kullanabiliyorsunuz hemde WWF Türkiye ye katkıda bulunuyorsunuz. Ayrıca Kurumlar için farklı ve çeşitli hediyelik ürünler kataloğu da mevcut ( aslında Kurumsal Katalog dakilerde satışa sunulmalı )

Kurumsal Katalog Linki > http://www.troy.com.tr/katalog.pdf

Daha ayrıntılı bilgi ve birbirinden ilginç, kullanışlı ,şirin WWF ürünleri için http://pandadukkan.org/ adresine bakabilirsiniz.  (Bir daha ki sefere alacağım ürün "Suyla çalışan Pilsiz Saat" :) )

İşte Resmi Bez Panda Desenli çantam;
WWF Panda Bez Çanta 
     Bez çanta plastik poşetler yada ipli karton torbalar gibi belli bir süre sonra kopma tehlikesi taşımadığı gibi, özellikle uzun süre taşıdıktan sonra ve ağırlığı artıkça diğerlerine göre parmaklarınızı ,ellerinizi kesecekmiş gibi bir hisle sizi pek karşılaştırmıyor. Yağmurlu havalarda genellikte ikisini iç içe kullanıyorum(o da evraklarımı taşıdığı için yoksa gerek kalmıyor ) Aslında Çok çabuk su geçiren çantalar değiller. Oldukça sağlam oldukları için kullanım süreleri uzun, yıkanabilir olmaları sayesinde de oldukça kullanışlı. Ayrıca son zamanlarda  çoğu alışveriş sitesinde de gördüğünüz üzere bez çantaların satışları mevcut ,küresel ısınmadan bihaberlere, ilgilenmeyenlere yada " ben yapamam öyle bez çanta ile" diyenlere " Çok Moda şimdi bu, baaak " diye hediye edebilir, kullanımına teşvik edebilirsiniz :) [p.s. ben yaptım işe yaradı :)]  Aslında çoğu firma sosyal sorumluluk projesi adı altında reklamlarıyla beraber bu bez çantalardan müşterilerine sunuyorlar. Bu bez çantayı taşırken alışverişte tek yapmanız gereken bakkal amcaya, manav amcaya, yada alış veriş yaptığınız kasiyer vs. kimseye söyleyeceğiniz şu cümledir " Poşete koymayın lütfen benim çantam var"..

Bu sayede  hem dünyaya ( üzerinde yaşayan her canlıya) karşı sorumluluklarınızdan birini sadece 1 nefes harcayarak bir nebzede olsun yerine getirmenin verdiği mutluluğa sahip oluyorsunuz, hem de karşıdaki insanı ister istemez düşünmeye yönlendiriyorsunuz.

Panda dükkandan bez çantayla beraber 1 kupa ve geri dönüştürülmüş  kağıttan üretilmiş, PLA plastik( petrol içermeyen mısır nişastasından elde edilmiş plastik)  kullanılarak üretilen 4 adet kalem aldım.Sitesinde diğer çeşitleride görebilirsiniz.

WWF Bez çanta- Geri Dönüşüm Kalem - Kupa









Kupa gayet şirin ve sağlam , kalemler de yazımı kolay , parmakları yormayan  ve hafif yapıdalar..




Kupanın bir tarafında  (üst taraftaki resimde ) Dünya Resmi , diğer tarafından ( sağ taraftaki resimde) geri dönüşümü ifade eden oklarla çevrili yuvarlak bir desen var.




Yazımın sonuna yaklaşırken yine konudan konuya atladığımın farkına varır gibiyim, blog yazma işinin ciddiyeti var mı bilmiyorum varsa da ne kadar var onu hiç bilmiyorum. :) Olsun birşeyleri paylaşabilmek en  azından -kendim için - yazıya dökebilmek güzel.

Alışverişin aldıkları götürdükleri bir yana, (yukarıda paylaştığım WWF  ve WWF e Türkiye ye sağladığı gibi ) katkılarınıda unutmamak , eklemek lazım tabiki . Özellikle Istanbul Shoping Fest i yaşadığımız ve alışveriş için Arabistan Afrika ve Orta Asya Ülkelerinin hücumuna uğradığı şu günlerde..


P.S."Anaaaam !!! bu ne ki şimdi" diyen olursa:)
Son olarak online alışveriş ile ilgili internetten bulduğum bir karikatür paylaşıyım  dedim:)))
Fazie

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar